Status nieuwe website – update

Geplaatst op: 12 oktober 2019

Mailadres webmaster: webmaster@lichtpuntassen.nl

Er is weer veel gebeurt. Een hoop kleine dingetjes zijn aangepast, die wellicht niet altijd even goed opvallen.

Gegevens van leden op de website.

Vanaf nu kan het mailadres aangepast worden via het kerkelijk bureau en wordt je inlognaam daar ook op aangepast. Vooral het aanpassen van de inlognaam kan nog niet goed doorgevoerd zijn. Mocht het zo zijn dat het nieuwe mailadres nog niet werkt als inlognaam, neem dan contact op met de webmaster.

Het zoeken op leden in het smoelenboek levert nog steeds alleen beperkte resultaten op. Je kunt momenteel alleen zoeken op leden die geregistreerd staan als gezinshoofden in de ledenadministratie. Wij weten dat dit vervelend is maar op dit moment is dit helaas de situatie, maar wij werken aan een oplossing, samen met de websitebouwer.

Het uploaden van foto’s bij gezinnen kan ook weer zelf gedaan worden! Om een foto te uploaden kun je inloggen op de website en daarna hier de foto’s uploaden (of ga naar Mijn Lichtpunt → Wijzig gegevens → Wijzig profielafbeeldingen). Een profielfoto is de foto van elk persoon of gezinslid. De headerfoto van elk gezin is de foto die bovenaan het gezinsoverzicht staat, zodra je op één van de gezinsleden klikt.

Aan extra inlogaccounts wordt ook gewerkt. Wanneer dit echter mogelijk wordt, is nog even afwachten. Wij bewaren de aanvragen echter wel en verwerken deze aanvragen, zodra dit mogelijk is.

Het probleem in de koppeling van de gezinsrelatie is ook opgelost. Iedereen zou nu de juiste gegevens onder zijn gezinsleden moeten hebben. Er zouden geen vreemde gezinsrelaties meer moeten staan. Mocht het alsnog zo zijn dat hier gezinsleden missen of verkeerd staan, horen wij dit graag. Een aantal gezinnen mist hier bijvoorbeeld gezinsleden. Zodra u dit tegenkomt, kun u dit ook weer doorgeven aan de webmaster. Wij proberen dit dan ook zo snel mogelijk op te lossen.

Het probleem met de weergave van achternaam bij partners is ook bekend. Ook de (missende) toevoeging bij huisnummers is bekend. Dit zijn twee punten die zijn neergelegd bij de websitebouwer. Ook hier wordt aan gewerkt.

Resetten van wachtwoorden

Bij een aantal gebruikers werkt het resetten van het wachtwoord niet goed. Probeer dan eerst om de cookies en de browsercache te legen op de computer. Let wel, hierbij kan het zijn dat andere ingelogde website ook worden uitgelogd, zoals Facebook of Gmail. Mocht hierna de reset-wachtwoord-link nog steeds niet werken, kan een nieuw wachtwoord aangevraagd worden bij de webmaster.